Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparativní analýza českého a francouzského spotřebitelského práva s důrazem na distanční smlouvy a rozbor příslušné francouzské právní terminologie s glosářem
KADLEC, Jakub
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování komparativní analýzy českého a francouzského spotřebitelského práva zejména v oblasti uzavírání smluv na dálku. Druhým cílem je provedení jazykového rozboru francouzských právních termínů a vypracování dvojjazyčného glosáře. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které jsou vnitřně členěny na podkapitoly. První kapitola představuje pojem spotřebitelské právo a jeho charakteristické rysy. Druhá kapitola se věnuje právní úpravě spotřebitelského práva v České republice. Třetí kapitola je zaměřena na právní úpravu spotřebitelského práva ve Francii. Čtvrtá kapitola obsahuje porovnání české a francouzské právní úpravy spotřebitelského práva a v páté kapitole je proveden jazykový rozbor vybraných francouzských termínů. Součástí páté kapitoly je rovněž francouzsko-český glosář. Práce je ukončena závěrem se zhodnocením a obsahuje résumé ve francouzštině.
Specifika uzavírání spotřebitelské kupní smlouvy na internetu
Houdek, Zdeněk ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Specifika uzavírání spotřebitelské kupní smlouvy na internetu Abstrakt Tématem této diplomové práce jsou specifika uzavírání kupní smlouvy se spotřebitelem na internetu, tedy taková specifika, která se objevují v průběhu procesu uzavírání smlouvy. Za cíl si klade popsat zvláštnosti, které se pojí s aspekty uzavírání tohoto typu smluv, a to ať už jako důsledky spotřebitelské ochrany, úpravy distančního charakteru smluv, nebo zvláštností internetového prostředí. Dále má za cíl najít způsoby, jakými lze tato specifika překonat, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy. Za tímto účelem rozebírá platnou právní úpravu, kterou se pokouší implementovat na situace, které se s internetovým nakupováním pravidelně pojí, přitom poukazuje na možné odchylky v zahraničních úpravách, konkrétně v právních řádech Německa, Rakouska a Slovenska, v omezené míře také v právních řádech Maďarska a Francie. V závěru práce nabízí autorovy úvahy de lege ferenda. Práce vychází z teoretického vymezení smlouvy, z náležitostí procesu jejího uzavírání, ale i z náležitostí samotného právního jednání. Podrobně pracuje s úpravou kontraktačního procesu, která dostatečně nereflektuje typické způsoby vzniku smlouvy na internetu, a proto prochází jednotlivé fáze nakupování a snaží se určit, který úkon je nabídkou, který jejím přijetím a kdy...
Elektronické obchodování v české, v rakouské a německé úpravě
Náglová, Tereza ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Abstrakt: Práce se zabývá srovnáním právních úprav elektronického obchodování v Německu, Rakousku a České republice. Srovnává specifika uzavření smlouvy na internetu s klasickou úpravou uzavření smlouvy. Zvláštní pozornost je věnována spotřebitelským smlouvám a zvýšené ochraně spotřebitele při uzavírání smluv na dálku. Odrazem zvýšené ochrany spotřebitele je rozšířená informační povinnost dodavatele a právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Právním základem práce je úprava v občanských zákonících jednotlivých zemí a ve speciálních předpisech, do kterých byla implementována ustanovení směrnice 93/13/EHS, o nepřiměřených podmínkách ve spotřebitelských smlouvách; směrnice 97/7/ES, o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku a obzvlášť pak směrnice 2000/31/EU, o elektronickém obchodě. Srovnání úprav potvrdilo předpoklad, že je jak oblast elektronického obchodování, tak oblast ochrany spotřebitele na evropské úrovni téměř stoprocentně harmonizována.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
POSPÍŠILOVÁ, Lenka
Téma mé bakalářské práce bylo Vybrané problémy ochrany spotřebitele. Vybrala jsem si elektronický obchod. V teoretické části mé práce jsem psala o důležitých pojmem ochrany spotřebitele, například ochrana spotřebitele, spotřebitel, práva a povinnosti prodávajícího a spotřebitele, reklamace, marketingový výzkum, zákony ochrany spotřebitele v České republice a Evropské unii, elektronický obchod, elektronická komerce, státní instituce ochrany spotřebitele, státní dozorové orgány, občanské spotřebitelské organizace, elektronické smlouvy apod. V praktické části mé práce jsem udělala marketingový výzkum. Dotazník měl celkem 21 otázek. Otázky jsem rozdělila do 3 okruhů: sociometrické otázky tzv.třídící, obecné otázky na ochrany spotřebitele a otázky na elektronický obchod. Dále jsem zhodnotila výsledky marketingového výzkumu a prezentovala jsem je pomocí tabulek a grafů. Z analýzy dat vyplynulo: dotazovaní mají velmi dobré znalosti o ochraně spotřebitele. Spotřebitelé vědí, kde najít informace a jaké prostředky ochranu spotřebitele zajišťují. Málo z nich využilo služby spotřebitelských organizací. Jsem toho názoru, že větší mediální publicita a přísun informací by byly dobrým krokem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.